Gegužės 5–9 dienomis Palangos senosios gimnazijos anglų kalbos mokytojos Gintarė Žindulienė ir Kristina Galdikė dalyvavo kvalifikacijos kėlimo kursuose Dubrovnike (Kroatija) „Dirbtinio intelekto įrankiai užsienio kalbų mokyme“ pagal “Erasmus” programą. Mokymai, kuriuos organizavo „Teacher Training Centre“ (Split), vyko Zagrebo universiteto fakultete – Centre for Advanced Academic Studies.
Intensyvios savaitės metu pedagogės dalyvavo paskaitose ir praktiniuose užsiėmimuose, kuriuos vedė lektorė Ivana Čoko – patyrusi technologijų taikymo švietime specialistė. Kursų metu buvo analizuojamos šiuolaikinės dirbtinio intelekto (DI) priemonės, tokios kaip pokalbių robotai (chatbot’ai), „ChatGPT“, interaktyvūs vertinimo įrankiai, DI turinio pritaikymo klasėms metodai ir kiti mokytojų darbą palengvinantys sprendimai.
Kursuose dalyvavo pedagogai iš įvairių Europos šalių, tad Palangos mokytojos turėjo galimybę dalintis patirtimi, diskutuoti apie DI iššūkius ir privalumus, užmegzti naujas pažintis bei bendradarbiavimo ryšius. Be intensyvaus mokymosi, dalyvės taip pat susipažino su Kroatijos kultūra, dalyvavo ekskursijose ir socialinėse veiklose, stiprinusiose tarptautinę bendrystę.
Pirmąją dieną dalyviai susipažino su Dubrovniko kultūriniu paveldu bei aptarė DI technologijų integravimo galimybes pamokose. Kitomis dienomis pedagogės gilinosi į pokalbių robotus, „ChatGPT“ optimizavimą, interaktyvių vertinimo įrankių naudojimą ir mokėsi kurti efektyvius užklausų (prompts) šablonus, padedančius geriau išnaudoti DI galimybes kalbų mokyme. Taip pat dėmesys buvo sutelktas į konkrečias DI platformas, skirtas turinio supaprastinimui ir klasės medžiagos pritaikymui įvairiems mokinių lygiams. Kursų pabaigoje laukė interaktyvi skaitmeninė orientacinė užduotis bei refleksija apie įgytas žinias.
Pasak Gintarės Žindulienės, šie mokymai suteikė ne tik praktinių įgūdžių, bet ir įkvėpimo diegti inovacijas pamokose: „Supratome, kad DI gali būti ne tik efektyvus pagalbininkas ruošiantis pamokoms, bet ir puikus būdas įtraukti mokinius bei skatinti jų kūrybiškumą.“
Grįžusios į Lietuvą mokytojos planuoja pasidalyti įgyta patirtimi su kolegomis bei pritaikyti naujus metodus anglų kalbos pamokose, taip stiprindamos skaitmeninę kompetenciją ir inovatyvaus ugdymo kultūrą savo mokykloje.