Select Page

Naujienos

Trečiąją birželio savaitę Palangos gimnazistai ėmėsi praktiškai tyrinėti aplinką, pasirinkę juos dominantį pažinimo būdą: mokslinį tyrinėjimą, meninį ar sportinį pažinimą. Savaitę jie mokėsi netradicinėse erdvėse, tyrinėjo, atliko bandymus, kūrybiškai pritaikė žinias, įgytas per pamokas.

Gimnazijos pavaduotoja ugdymui Jolita Vaičiulienė paklausta, kaip kilo mintis pradėti rengti  patyriminę veiklą mokykloje, teigia: ,,Šios veiklos idėja kilo tuomet, kai ugdymo planuose atsirado nuostata, kad mokykla turi mokiniams organizuoti daugiau pažintinių veiklų ne mokykloje: muziejuose, išvykose, tyrinėjant, atliekant praktinius darbus.“ Gimnazijoje buvo nuspręsta tokioms veikloms skirti savaitę mokslo metų pabaigoje. Kaip pasakoja pavaduotoja, jos manymu, labai smagu ir prasminga, kad tokios veiklos idėją gali sugalvoti mokytojas kartu su mokiniais, kad galima įgyvendinti tikslus su įvairiais partneriais, asmenybėmis, atlikti tyrimus, kurti. ,,Taip mokiniai turi galimybių plėsti akiratį, realizuoti savo idėjas,“ – teigia J. Vaičiulienė. Dalindamasi mintimis apie šios veiklos prasmę ji pasakoja: ,,Svarbiausia, kad tokios veiklos diegia suvokimą, kad mokymasis vyksta ne tik mokykloje, bet ir pažįstant savo kraštą, bendraujant su įdomiais žmonėmis, tyrinėjant. Labai prasminga ir tai, kad susidaro tikslinės grupės, mokiniai renkasi veiklas pagal savo domėjimosi sritis. O jau mokytojai pasirūpina, kad šios veiklos tikrai būtų įdomios ir turiningos.“

Mokiniai, besidomintys chemija (mokytoja Aušra Žemaitaitienė), paruošę sočiuosius valgomosios druskos ir vario sulfato kristalohidrato  druskų tirpalus, augino kristalus. Korozijos tyrimų rezultatus papildė nuotraukomis iš mus supančios aplinkos. Iš augalų išskyrė pigmentus ir išbandė jų spalvos pokytį rūgštiniuose ir baziniuose tirpaluose bei dažė audinius augaliniais dažais. Įdomūs mokinių darbai susiję su formulių taikymu buityje: apskaičiuotas akmenukų, daržovių bei monetų tankis. Pagal receptus mokiniai kepė pyragą, duoną ir apskaičiavo gaminių išeigą.

Į biologų grupę susibūrę mokiniai pasinaudodami mobiliąja programėle „iNaturalist, Palangos apylinkėse su biologijos mokytoja Daiva Urbštiene ieškojo ir identifikavo gyvus organizmus. Iš viso rastos 188 skirtingos augalų, gyvūnų ir grybų rūšys, atlikta virš 360 stebėjimų. Mokytojo Edvino Piktuižio grupės mokiniai supažindino su Pajūrio regioniniu parku,  filmavo medžiagą ar ruošė pristatymus apie pasirinktą saugomą teritoriją – su šiais darbais gimnazistai dalyvaus LMNŠC organizuojamame konkurse „Būk režisieriumi saugomoje teritorijoje“.

Stebėti dangaus kūnus ir fizikinius reiškinius pasiūlė fizikos mokytoja Marina Stonienė. Mokiniai pasigėrėję gamtos reiškiniais ir dangaus objektais kūrė kryžiažodžius – tokiu būdu pakartojo išmoktą medžiagą.   Į fizikos grupę mokytojos Liucijos Mončienės pakviesti mokiniai tęsė praėjusiais metais pradėtą  poilsiautojų srautų pajūryje tyrimą,  paplūdimio pločio matavimus.

Geografiją mėgstantys (mokytojas Nerijus Vaišvilas) atliko augalijos tyrimą savo gyvenamoje aplinkoje: skaičiavo bei aprašė medžius ir krūmus, nustatė ir įvertino jų amžių, aukštį, būklę, sudarė rūšinės   sudėties diagramas ir žemėlapį, aiškinosi, kokią naudą teikia įvairūs augalai, kurie jų labiausiai paplitę įvairiose Palangos vietose.

Mokiniai, pasirinkę veiklą pas kūno kultūros mokytoją Dalią Rakauskienę, po įdomių veiklų: žaidimo su šachmatais, stalo futbolu, kitais stalo žaidimais,  suformulavo pageidavimus Palangos senosios gimnazijos ,,aktyviosioms” pertraukoms. Mokytojos Ingridos Želnienės mokiniai aktyviai sportavo ir stebėjo, kaip kinta širdies susitraukimo dažnis, analizavo, ar fizinis aktyvumas didina širdies darbą, kiekvieną dieną pildė rezultatų lentelę, susipažino, kokie procesai vyksta jų organizme fizinio krūvio metu. Mokytojo Egidijaus Kuktos mokiniai, stebėdami savo sportinę veiklą, atliko tyrimą ir pasirinko sau sportui tinkamą laiką, kai turi augiau energijos ir jų fiziniai rezultatai tampa geresni.

Garsių žmonių Palangoje gyvenimu domėjosi anglų kalbos patyriminę veiklą pas mokytojas Audrą Kaklienę ir Aušrinę Janušienę  pasirinkę mokiniai. Gimnazistai rinko informaciją apie pasirinktą asmenybę bei kūrė video filmuką, kuriame visi projekto dalyviai pristatė pasirinktas asmenybes, jų nuveiktus darbus bei sugalvojo, ko norėtų paklausti šio žmogaus, jeigu galėtų pakviesti jį pokalbiui.

(https://drive.google.com/file/d/1R464-2L-MPA4iffMsPW6ZH1EN4nSv-Nb/view?usp=sharing)

Merginos kartu su technologijų mokytoja Meile Bukyte pievose rinko kuo įvairesnių formų ir spalvų augalus, nagrinėjo internete rastų iš žolynų pintų saulučių, gyvybės medžių nuotraukas. Mokytoja papasakojo apie gyvybės medžio elementus, jų simboliką. Merginos iš surinktų žolynų pynė saulutes, paukštelius ir savo darbais papuošė pievelę prie įėjimo į gimnaziją. Tai puikus akcentas artėjančioms Joninėms. Gimnazistai, pasirinkę mokytojo Dariaus Matkevičiaus patyriminės veiklos grupę, kūrė įvairių prietaisų brėžinius.

Vokiečių mokytojos Giedrės Arlauskienės mokiniai, pasirinkęs vieną iš temų (Vokietija renesanso, baroko ir klasicizmo laikotarpiais), rinko informaciją apie tai, kokios tendencijos konkrečioje epochoje išryškėjo Vokietijos politikoje ir kultūroje. Rusų kalbos mokytojos Liudmila Augucevičienė ir Nijolė Redikienė kvietė artimiau pažinti gimtosios Palangos architektūrą. Vieni mokiniai surinktą  informaciją apie pasirinktus paminklus rusų kalba pristatė savo veiklos grupei, kiti fotografavo pasirinktus kultūros paminklus, apie juos internete surinko informaciją rusų kalba, ruošė pateiktis. Panašia veikla užsiėmė istorikų grupė (mokytoja Ilona Pociuvienė). Mokiniai lankė žymius istorinius objektus Palangoje, vietas, susijusias su istorija, žymiomis asmenybėmis ir rinko informaciją.

Anglų kalbos mokytojas Justas Žulkus pakvietė gimnazistus į susitikimą su riedlenčių (skateboarding’o) kultūra bei suteikė galimybę patiems patirti, ką reiškia važiuoti riedlente. Žinomi riedlenčių kultūros atstovai pasakojo apie savo sportinį kelią, mokė, kaip surinkti riedlentę, papasakojo apie Klaipėdoje įsikūrusio skate parko veiklą.

Teatro grupę pasirinkę gimnazistai ne tik dalyvavo Gedulo ir vilties dienos minėjime, bet ir fiksavo renginio akimirkas, dalinosi įspūdžiais apie jį bei paruošę klausimus kalbino Lietuvos tremtinių sąjungos Palangos filialo pirmininkę Genovaitę Valinevičienę, kuri dalijosi prisiminimais.

Tikybos patyriminės veiklos dalyviai, išanalizavę įvairius Katalikų Bažnyčios šaltinius, sužinojo apie birželinių pamaldų prasmę ir kilmę, dalyvavo pamaldose bei susitikime su Palangos parapijos klebonu Kęstučiu Balčiūnu ir vikaru Romu Starkučiu.

Mokinių įspūdžiai apie patyriminės veiklos savaitę:

,,Patyriminę veiklą atlikau pas istorijos mokytoją. Gavome žemėlapį su įvairiomis Palangos vietomis. Sekdami jį turėjome surasti ieškomą vietą ir prie jos nusifotografuoti.  Taip pat reikėjo apie ją pasidomėti. Šis darbas paskatino mane prisiminti užmirštas Palangos vietas arba net atrasti visai dar net nematytas. Manau, jog ši patyriminė veikla buvo labai naudinga, sužinojau naujų faktų ir istorijų apie Palangoje esančias vietas ir pastatus.“ (Adrija Burbaitė)

,,Aš pasirinkau veiklą pas anglų mokytoją. Mūsų grupės tikslas buvo pasidomėti žmonėmis, kurie kaip nors nusipelnė ar garsino Palangą. Tai buvo puiki galimybė praplėsti žinias, sužinoti naujos informacijos apie garsius Palangai žmones.“ (Ugnė Bundulaitė)

,,Manau, jog tokios patyriminės veiklos turėtų būti vykdomos kiekvienoje mokykloje, kadangi taip yra susikoncentruojama į savo mėgstamą mokomąjį dalyką. Taip pat mokinys gali atrasti, su kuriuo mokslu nori sieti savo ateitį. Aš dalyvavau chemijos mokytojos A. Žemaitaitienės vykdytoje veikloje, nes mėgstu chemijos pamokas. Užduotys buvo nesudėtingos (druskos kristalų auginimas, geležies korozijos tyrimas, darbas su augaliniais indikatoriais…) Man labai patiko auginti vario sulfato kristalą, kadangi tai nesudėtingas, tačiau įdomus procesas, reikalaujantis laukimo.“ (Jokūbas Gudaitis)

,,Aš šią veiklą pasirinkau atlikti pas kūno kultūros mokytoją. Mūsų grupės tikslas buvo išanalizuoti poveikį organizmui ryte ir vakare, atliekant tam tikrus pratimus. Buvo įdomu paanalizuoti savo veiklą ir pamatyti, kokios sportinės galimybėms skirtingomis dienomis.“ (Jurgis Mickevičius)

,,Patyriminę veiklą atlikau pas biologijos mokytoją. Mūsų grupės tikslas – atpažinti kuo daugiau gyvūnų, vabzdžių ir augalų rūšių. Man labai patiko, kad galėjau geriau pažinti Palangos gamtą ir rytą pradėti su gamta. Didžiausias atradimas buvo tas, kad išsiaiškinau, jog Palangos apylinkėse auga ne tik paprastos žolės ar medžiai, tačiau gražūs ir reti augalai. Augalų įvairovė mane labai nustebino.“ (Adrija Baltmiškytė)

,,Patyriminės veiklos pas fizikos mokytoją tikslas buvo rinkti duomenis apie žmonių skaičių pajūryje, kuriuos vėlesniais metais nagrinės ir ieškos tendencijų. Labiausiai šios veiklos metu patiko gauti galimybę kasdien ateiti prie jūros ir pasidžiaugti vasariškais orais. Didžiausias atradimas buvo, jog, nepaisant pandemijos, žmonių, kurie rinkosi prie jūros, skaičius artėjant savaitgaliui tik augo.“ (Danielius Sauseris)

,,Nuostabu, jog mokiniai pasirinkę patyriminę veiklą pas anglų mokytoją J. Žulkų turėjo galimybę susipažinti su riedlentėmis važinėjančiais  žmonėmis bei išgirsti įdomiausias istorijas tiesiai iš jų lūpų. Mokytojas J.Žulkus pagalvojo apie kiekvieną smulkmeną, o renginio atmosfera buvo tiesiog nuostabi! Lygiai prieš metus J.Žulkus mokiniams patyriminės veiklos savaitėje buvo suorganizavęs kitą, tačiau nemažiau įdomią veiklą, tada mes piešėme grafiti. Žaviuosi šio mokytojo idėjomis, entuziazmu bei siekiu mokiniams suteikti galimybę išbandyti ką nors naujo. Su nekantrumu laukiu jau kitų metų.“ (Gabija Petrauskaitė)

 Toma Tamošiūnaitė, Palangos senosios gimnazijos IIIC klasė

 Nuotraukose: 1, 2 – mokytojas Justas Žulkus pakvietė gimnazistus į susitikimą su riedlenčių kultūros atstovais

                        3, 4 – merginos iš surinktų žolynų pynė saulutes, paukštelius – akcentus artėjančioms Joninėms

                       5, 6 – gimnazistai, besidomintys chemija, augino druskos kristalus