Pasirinkite puslapį

Naujienos

Paskutinę šių mokslo metų lapkričio mėnesio savaitę gimnazistai ,,lankėsi’’ baroko epochoje, o kovo mėnesio 8 -12 dienomis per įvairių mokomųjų dalykų pamokas ,,lipdė’’ bendrą Apšvietos epochos (XVIII amžiaus) vaizdą.

Kodėl XVIII amžius vadinamas Apšvietos amžiumi, mokiniai domėjosi per chemijos pamokas. Prisiminę humanizmo ir Renesanso idėjas, diskusijas apie bažnyčios reformą, pastebėjo, kad XVIII a. palengva keitėsi žmonių požiūris į juos supantį pasaulį. Vis labiau įsitvirtino supratimas, kad žmonės turi vadovautis savo protu, o ne tikėti stebuklais, prietarais, antgamtinėmis jėgomis. Šio dalyko pamokose akcentuota – gamtos dėsnius galima suvokti tik tiriant žmogų supantį pasaulį.

Biologijos pamokose, kalbėdami apie Apšvietos epochą, gimnazistai prisiminė švedų botaniką Karlą Linėjų (1707-1778), sukūrusį dabartinę mokslinę visų organizmų sistematiką. Jo dėka gali susikalbėti viso pasaulio mokslininkai, naudodami mokslinius organizmų pavadinimus lotynų kalba.

Apie žymiausio to meto keliautojo Džeimso Kuko keliones bei atradimus Australijoje ir Okeanijoje  mokiniai sužinojo geografijos pamokose.

Dorinio ugdymo (etikos ir tikybos) pamokose gimnazistai aptarė laikotarpio dorovės sampratą, pokyčius moralės srityje, skyrė dėmesį šios epochos atneštam progresui aptarti, palietė filosofų įtaką Apšvietos epochos žmonių pasaulėžiūrai.

Per muzikos pamokas mokiniai susipažino su klasicistinio meno ypatumais. Diskutavo, kuo skiriasi sąvokos ,,klasicizmas’’ ir ,,klasika’’. Praktiškai aiškinosi, kaip klasicizmo epochos dvasia atsispindi to meto kūrėjų darbuose, kokia yra klasicizmo laikotarpiu susikūrusio simfoninio orkestro svarba šiandieninėje muzikoje. Mokiniai mėgavosi  trijų Vienos klasikų J. Haidno, V.A. Mocarto ir L. van Bethoveno kūriniais.

Lietuvių literatūros pamokas gimnazistai aptarė Apšvietos epochos pasaulėžiūrą ir ją nulėmusias priežastis, sužinojo apie šios epochos meną (aptarė Vilniaus katedros architektūrą). Žymaus filosofo I.Kanto mintį (,,Turėk drąsos naudotis savo protu!“) interpretavo remdamiesi asmenine patirtimi ir šiuolaikinio gyvenimo aktualijomis. XVIII amžių trečiokams ir ketvirtokams pavyko  ,,sukabinti” su dabar pagal programą aptariamais autoriais V.Kudirka, J.Biliūnu, J.Marcinkevičiumi. Mokiniai remdamiesi žiniomis apie Apšvietą, ieškojo šios epochos idėjų atgarsių V.Kudirkos darbuose, J.Biliūno biografijoje ir J.Marcinkevičiaus dramoje ,,Mažvydas“.

Patirtis rodo, kad vienu metu per įvairias pamokas sutelkiant dėmesį į vieną temą, integruojami skirtingi dalykai, matomas platesnis pasirinktos epochos vaizdas, svarbiausios idėjos ir jų atspindžiai šiandieniniame gyvenime. Tradicija taip ,,keliauti‘‘ per kultūrines epochas (idėjos autorė – pavaduotoja Jolita Vaičiulienė)  kilo dar praėjusiais metais. Pernai gimnazistai kartu su mokytojais ,,lankėsi“ Antikos, viduramžių ir Renesanso epochose.