ERASMUS+ mokinių mobilumas Turkijoje: KORGUN COK PROGRAMLI ANADOLU LISESI – Palangos senoji gimnazija 2025 m. spalio 6 – 13 d.

Erasmus+ mokinių mobilumo vizitas Turkijoje: kultūrinio pažinimo ir bendradarbiavimo stiprinimas.
Pradėjome Erasmus+ mokinių mobilumo vizitą Korgun Çok Programlı Anadolu Lisesi mokykloje. Pirmąją dieną vyko įvairūs bendrieji užsiėmimai bei oficialūs susitikimai su vietos valdžios atstovais. Abiejų šalių mokiniai susipažino su Turkijos ir Lietuvos istorija, kultūra bei tradicijomis, o vėliau dalyvavo veiklose, skatinančiose tarpkultūrinį bendravimą, komandinius įgūdžius ir asmeninį augimą. Svarbi vizito dalis – susitikimai su Korguno gubernatoriumi, meru ir švietimo regiono direktoriumi, kurie vyko šiltoje ir svetingoje aplinkoje. Mokiniai buvo vaišinami tradicine turkiška arbata ir vietiniais vaisiais, o pokalbiai atskleidė abipusį norą plėtoti tarptautinį bendradarbiavimą bei skatinti kultūrinį dialogą. Dieną užbaigėme susitikimu su vietos dvasininku, kuris supažindino su islamo religijos pagrindais, kas leido geriau suprasti Turkijos visuomenės dvasines vertybes ir religinius papročius.
Antroji vizito diena prasidėjo vizitu į vietinį darželį, kur mokiniai turėjo galimybę susipažinti su ankstyvojo ugdymo sistema bei pabendrauti su mažaisiais turkais. Vėliau, grįžus į mokyklą, vyko komandiniai užsiėmimai, kuriuose mokiniai ne tik reflektavo apie per dienas įgytą patirtį, bet ir pristatė savo parengtus darbus apie Lietuvos kultūrą, papročius ir tradicijas. Popietę praleidome Çankırı mieste, kuriame mokiniai turėjo galimybę dar labiau praplėsti savo kultūrinį akiratį. Çankırı muziejuje susipažinome su regiono istorija ir kultūriniu paveldu. Vėliau aplankėme istorinę skalbyklą-muziejų, kur sužinojome, kaip anksčiau buvo tvarkomi buities darbai. Dieną užbaigėme apsilankymu radijo ir ryšių muziejuje, kuriame galėjome stebėti komunikacijos priemonių raidą nuo seniausių iki šiuolaikinių technologijų.
Šis vizitas – ne tik tarptautinės partnerystės stiprinimas, bet ir neįkainojama kultūrinė patirtis, leidžianti mokiniams ugdyti tarpkultūrinį sąmoningumą, toleranciją ir pagarbą kitoms tautoms bei jų tradicijoms. Toks tiesioginis pažinimas padeda kurti atviresnę, supratingesnę ir vieningesnę Europą.
Trečioji ir ketvirtoji mobilumo vizito dienos buvo kupinos prasmingų susitikimų, gilių pokalbių ir turiningų patirčių, kurios atskleidė tarpkultūrinio bendravimo prasmę, stiprino bendrystės jausmą bei ugdė svarbiausias europines vertybes – pagarbą, atvirumą, savanorystę ir socialinę atsakomybę. Mokykloje vyko diskusijų klubas, kurio metu mokiniai gilinosi į diskriminacijos ir stereotipų temą įvairiose kultūrose. Atviri pokalbiai leido jaunimui dalintis patirtimis, atpažinti panašumus ir skirtumus, ugdyti kritinį mąstymą bei empatiją. Taip pat daug dėmesio skirta savanorystei – jos vertei tiek asmeniniame, tiek visuomeniniame gyvenime. Savanorystės pavyzdžiai įkvėpė mokinius atsakingam pilietiškumui bei aktyviam įsitraukimui į visuomenės gyvenimą. Po ugdomųjų veiklų mokykloje dalyviai lankėsi Yeralti Tuz Sehri druskų kasykloje, Cankiri pilyje ir turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su vietos istoriniu bei gamtiniu paveldu. Ypatingas dėmesys skirtas apsilankymui vaikų globos namuose Korgun Cocuk Evleri Sitesi, kur mūsų mokiniai nuvežė lietuviškų saldainių vaikams. Šiltas ir jautrus susitikimas atskleidė tikrąją bendrystės, atjautos ir žmogiško ryšio prasmę – vaikai pasitiko svečius su dainomis, šokiais, o įstaigos paruošta vakarienė, kurioje dalyvavo ir miesto meras bei gubernatorius, tapo išskirtiniu kultūrų dialogo pavyzdžiu. Vakaro kulminacija – tradiciniai šokiai ir dainos prie laužo mokyklos kieme – simboliškai užbaigė dar vieną dieną, pilną įkvepiančių patirčių ir širdį paliečiančių momentų. Ketvirtoji diena taip pat pasižymėjo prasminga veikla – ugdomosios veiklos mokykloje derintos su nuostabia išvyka į Kastamonu Horma Kanyonu nacionalinį parką. Žygis gamtoje skatino neformalų mokymąsi, komandinį bendradarbiavimą ir sąmoningą santykį su aplinka. Šios dienos ne tik sustiprino dalyvių tarpkultūrinius gebėjimus ir socialines kompetencijas, bet ir prisidėjo prie asmeninio augimo bei vertybinio ugdymo. Mobilumas tampa ne tik pažinimo, bet ir gyvenimo pamokomis, kurios ugdo atsakingus, atvirus ir brandžius Europos piliečius.
Džiaugiamės galėdami pasidalinti paskutinėmis įspūdingomis akimirkomis iš Erasmus+ mokinių mobilumo vizito Turkijoje. Šis projektas ne tik leido mūsų mokiniams pažinti kitą kultūrą, bet ir stiprino asmenines bei socialines kompetencijas, skatino vertybinį augimą ir ugdė europietišką tapatybę. Penktąją viešnagės dieną pradėjome veiklomis partnerių mokykloje, kur vyko diskusijos apie etikos standartus Lietuvoje ir Turkijoje. Mokiniai lygino šių šalių požiūrius į moralines normas, žmogaus teises, pagarbą kitam bei socialinį teisingumą. Diskusijos skatino kritinį mąstymą, gebėjimą išklausyti kitą, formuluoti argumentuotą nuomonę – tai svarbios tarpkultūrinio dialogo ir komunikacijos kompetencijos. Po mokymosi veiklų lankėmės prie ežero, kur susitikome su vaikų namų ugdytiniais. Mokiniai aktyviai bendravo, organizavo žaidimus, kūrė šiltą ir atvirą bendravimo atmosferą. Tai buvo puiki proga ugdyti socialinę atsakomybę, empatiją ir bendrystę, taip pat patirti, ką reiškia dalintis laiku ir dėmesiu su tais, kuriems to labiausiai reikia. Vakarą vainikavo iškilminga sertifikatų įteikimo ceremonija viešbutyje „Buyuk“ Čankirio mieste. Į renginį susirinko vietos valdžios atstovai: Čankirio apskrities gubernatorius Mustafa Firat Tasolar, Korguno rajono gubernatorius Ferhat Guras, mero pavaduotojas Kadir Akcay bei nacionalinio švietimo direktorius Ismail Ergul Karadana. Ceremoniją lydėjo tradiciniai turkiški šokiai, nacionalinė virtuvė ir pagarba visiems dalyviams. Šis renginys mokiniams suteikė ne tik pripažinimą, bet ir pasitikėjimo savimi, gebėjimo reprezentuoti savo šalį tarptautinėje aplinkoje. Paskutinę vizito dieną praleidome Turkijos sostinėje Ankaroje. Edukacinė išvyka į Anitkabir – Turkijos Respublikos įkūrėjo Mustafos Kemalio Atatiurko mauzoliejų – paliko gilų įspūdį ir paskatino apmąstyti tautiškumo, valstybingumo ir istorinės atminties svarbą. Tai prisidėjo prie pilietiškumo ir kultūrinio sąmoningumo ugdymo.
Šis Erasmus+ mobilumo vizitas tapo vertinga ugdymo patirtimi, kuri leido mokiniams ne tik pažinti kitą šalį, bet ir tobulinti savo komunikacijos, kultūrinio sąmoningumo, socialines, pilietines bei emocinio intelekto kompetencijas. Tai – neįkainojama investicija į jauno žmogaus asmeninį augimą ir pasirengimą gyventi atviroje, įvairiapusėje Europoje.
„Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.”
Karjeros specialistė/etikos mokytoja metodininkė Gitana Motiejaitė
