Select Page

Naujienos

Viduramžių epochai skirta savaitė Palangos senojoje gimnazijoje – puiki proga ne tik pakalbėti apie šį istorinį laikotarpį, bet ir iš naujo pažvelgti į dabartį. Anglų kalbos mokytojos, Erasmus+ projekto ‚,Kultūros paveldas ir vertybių ugdymas Europos mokyklose“ komandos narės A.Janušienė ir A.Kaklienė, pasirinko  ,,Didžiąją laisvių chartiją“ (‚Magna Carta‘) –  dokumentą, pasirašytą anglų baronų ir karaliaus Džono 1215, kuris pirmą kartą istorijoje įtvirtino teisę į teisingą teismą. Šiandien neįsivaizduojame, kad galėtume būti suimti ir įkalinti be jokios priežasties. Tačiau akivaizdu, kad vertybės, kurias branginame šiandien, neatėjo į šį pasaulį kartu su žmonijos atsiradimu.

Apie tai kalba ir Palangos miesto viešojoje bibliotekoje veikusi fotografijų paroda „Vertybės“, kurią visą savaitę lankė gimnazistai Palangos miesto viešosios bibliotekos darbuotojų geranoriškumo dėka, paroda neliko nepastebėta. Gintarė Bertulė, vyriausioji bibliotekininkė kultūriniam darbui,  maloniai pasitiko kiekvieną gimnazistų grupę ir ne tik pristatė jiems parodą, bet ir pakvietė kuriančius gimnazistus nepabūgti ir surengti parodą šioje bibliotekoje.

Kokios vertybės atsispindi parodoje? Kas labiausiai patiko, nustebino, šokiravo? Kas artima tau? Į šiuos ir kitus klausimus atsakė gimnazistai, apsilankę parodoje. Jų įžvalgos, nuomonės, pastebėjimai maloniai nustebino ir nudžiugino. Akivaizdu, kad mūsų gimnazijos jaunuoliai – jautrūs, kūrybingi, pastabūs, kritiški ir saviti. Fotografijų autoriai Iridijus Švelnys, Laura Šileikaitė, Raminta Maciulevičiūtė, Laima Sakalauskiene, Gediminas Ryženinas ir Danguolė Paršonienė turbūt nustebtų, kiek visko jų kūriniuose įžvelgė jauni žmonės. O gal ir nenustebtų, nes ši paroda – jiems ir apie juos. Branda, žaismingumas, jautrumas, parama, vienatvė, ištikimybė, empatija, meilė, draugystė, vienatvė, rutina, įvairovė, kūrybingumas, pasaulis be technologijų, harmonija – tai tik keli atspindžiai iš gimnazistų pasisakymų apie tai, ką jie įžvelgė šiose nuotraukose.

Gimnazistų pasisakymai apie jiems svarbias vertybes – tai tik maža, bet labai prasminga ir maloni dalis didžiulės apimties Erasmus+ projekto veiklų.

Projekto koordinatorė Audra Kaklienė

 

Štai keletas gimnazistų minčių apie parodą:

‚Parodoje didelį įspūdį paliko išskirtinumas, vertybių perteikimas nuotraukomis. Įžvelgiu dideles pastangas, įdėtas į šį darbą, kas priverčia dar labiau žavėtis šia idėja ir kūriniais. Priverčia susimąstyti. Buvau sužavėta.‘

,Iridijau Švelny, Jūsų darytos nuotraukos paskatino mane branginti smulkmenas, atrodytų, kasdienes ir nereikšmingas akimirkas. Pasikeitė mano požiūris į pačią save, į mano artimuosius. Mano šuo nebe pats jauniausias, tad praleisti momentai su juo ir draugais dabar bus ne tik nuobodi rutina, bet brangiausi momentai, kuriuos, mano laimei, galiu išgyventi kasdien.’

,Man labai patiko Iridijaus Švelnio nuotraukos. Ypač vieta, kur buvo fotografuojama, ir nuotraukų stilius.’

‘Man labai patiko Iridijaus Švelnio fotografijos. Mano nuomone, jos išreiškia emocinės laisvė pojūtį. Labai patiko jo žodžiai, kad šiais laikais mes visi norime būti patys sau vadovais.’

‘Man patiko Iridijaus Švelnio ir Ramintos Maciulevičiūtės nuotraukos, kurios turėjo paslėptą mintį, bet visiškai nesupratau Gedimino Ryženio idėjos.’

‘Šį atsiliepimą skiriu Laurai Šileikaitei. Man be galo patiko nuotrauka, kurioje ratu susėdę skirtingi žmonės (kūrėjai, dailininkai) šnekučiuojasi, galbūt dainuoja, klausosi gitaros garsų ir kažką gurkšnoja. Visos vertybės, pavaizduotos joje, man asmeniškai pasirodė labai artimos, nes pasitikėjimas, draugystė, tikrumas bei bendravimas – svarbiausios vertybės, norint sustiprinti bendrystę tarp žmonių. Kaip teigia autorė, kasdienybė, namai, pažįstama aplinka – tai, kur dingsta dviveidiškumas. Tokius susibūrimus aš itin pozityviai vertinu. Tai sukuria jaukią nuotaiką bei begalinį pasitikėjimą vienas kitu.’

‘Nuotraukos buvo kitokios – įdomios, mįslingos. Nežinojau, kad žmonės gali būti tokie kūrybingi ir gabūs, kad galėtų taip sugalvoti.’

‘Man labai patiko Gedimino Ryženino tema, nes parodo šio pasaulio realybę ir vertybes. Taip pat labai patiko Laimos Sakalauskienės tema, nes parodyta visų šeimų ir tėvų vertybė – vaikai.’

‘Manau, kad paroda buvo visai nebloga. Kai kurių fotografų vertybės buvo labai gudriai užslėptos. Vienas iš pavyzdžių – Danguolės Paršonienės rūkantis senukas. Jame įžvelgiu patirtį ir išmintį. Manau, jis simbolizuoja solidarumą ir kad reikia rasti laiko sau ir apgalvoti kai kuriuos savo gyvenimo aspektus, kaip praleistos progos ir laimingi prisiminimai.’

‘Danguolės Paršonienės nuotrauka, kurioje pavaizduota moteris kartu su šuniuku, paliko didelį įspūdį. Mano manymu, tai puikus pavyzdys, iliustruojantis senatvę, kai tu dėl nieko nesijaudini, tiesiog sėdi su šuniuku – savo geriausiu draugu- ir mėgaujiesi kiekviena minute. Ši fotografija puikiai perteikia tikrąsias vertybes.’

‘Danguolės Paršonienės nuotraukos iškart mane sudomino. Jos pasirinkta tema jautri ir svarbi ypač šiais laikais. Mano nuomone, nuotraukoje su sena moterimi ir šuniukais norima perduoti, kad šiluma bei buvimas šalia labai svarbu senatvėje. Manau, kad Danguolės pasirinkta tema turėjo paliesti ne vieno žmogaus širdį.’

‘Manau, jog ši paroda puikiai pristato šiuolaikinio žmogaus vertybes. Tačiau, manau, jog svarbiausias vertybes pristato Raminta Maciulevičiūtė, nes būtent jos nuotraukos nepasako tiesiogiai, kokią vertybę vaizduoja. Kiekvienas žmogus šias nuotraukas suvokia savaip.’

‘Ramintos Maciulevičiūtės idėjos bei vertybės nustebino mane labiausiai. Ji nebijo parodyti žmonių be aprangos, technologijų ar šiandienių privalumų, kas kai kuriems žmonėms gali atrodyti nepadoru, o sugrąžina žmogų į gamtą – vietą, kurioje žmogus gimė.’

‘Mano nuomone, nuogų žmonių nuotraukos nėra tinkamos viešoje parodoje, nes apsilanko daug žmonių, o taip pat ir mažieji. Tai gali pakenkti tolimesnei jų raidai.’

‘Man labai patiko Ramintos Macijlevičiūtės idėja, kad žmonės buvo nuogi, nes tai sustiprino ryšį su gamta, pripildė nuotraukas tikrumu ir laisve.’

‘Paroda buvo įdomi. Labiausiai patiko Danguolės Paršonienės darbai. Man jie pasirodė labai daug ką menatys, gilūs. Labai gerai, kad nuotraukos juodai baltos, o ne spalvotos. Manau, jei būtų buvusios spalvotos nebūtų tokios įdomios, įtraukiančios.’

‘Paroda patiko, nes buvo visai įdomių nuotraukų, kurios atspindi įvairias gyvenimo situacijas. Kai kurios nuotraukos buvo nenuspėjamos ir buvo sunku net paaiškinti, ką jos vaizduoja. Tokios, netradicinės pamokos yra įdomios, nes įdomu išgirsti, ką kiti žmonės mano apie nuotraukas, kaip jas supranta. Lauros Šileikaitės darbai labiausiai nustebino, nes jos atspindi mūsų dabartinį gyvenimą.

‘Paroda patiko ir pamoka buvo įdomi.  Parodoje nesitikėjau pamatyti nieko modernaus. Atėjęs į parodą nustebau. Mane viskas sudomino. Nuotraukose pamačiau viską: pyktį, džiaugsmą, nuovargį, energiją, ego, aroganciją, maištavimą, darbą ir t.t Labiausiai patiko Iridijaus Švelnio ir Lauros Šileikaitės darbai.’

‘Paroda buvo labai įdomi. Pamačiau įvairias vertybes fotografų akimis.  Ne visas vaizduojamas vertybes supratau, bet nuotraukos buvo nuostabios, ypač patiko Iridijaus Švelnio ir Lauros Šileikaitės darbai.’

‘Tokios pamokos labai naudingos. Jeigu ne mokytojos- net nebūčiau sužinojusi apie parodą ir nebūčiau susimąsčiusi apie vertybes, o ypač apie muzikos vertę mano pačios gyvenime. Manau, kad tokių pamokų ir parodų turėtų būti daugiau!’

‘Man labai patiko fotografijos paroda. Joje galima įžvelgti daug vertybių. Man svarbiausios vertybės yra šeima, meilė, laimė. Visas šias vertybes galėjau rasti parodoje, todėl drąsiai galiu teigti, kad mielai dar kartą nueičiau į parodą. Manau, kad galėtume dažniau apsilankyti tokiose parodose per pamokas ir po to apie tai, ką pamatėme, kalbėti, nes tai labai lavina anglų kalbos kalbėjimo įgūdžius.’

‘Aš manau, kad ši paroda leido susimąstyti apie vertybes, kurios aktualios man, mano klasiokams, mokytojams.’

‘Aš manau, kad ši anglų kalbos pamoka buvo labai įdomi, nes tai buvo kažkas naujo –  eiti į parodą ir susipažinti su kitų žmonių meno kūriniais. Jie buvo tikrai įspūdingi. Man labai patiko Lauros Šileikaitės darbai. Tikiuosi daugiau tokių įdomių pamokų.’

‘Aš labai džiaugiuosi, kad mokytoja mus nusivedė į šią parodą, nes buvo įdomu apmąstyti savo vertybes, pabandyti atspėti, kurias iš jų vaizduoja menininkai savo nuotraukose. Paroda buvo įdomi ir tuo, kad kai kurios nuotraukos man nepatiko, bet buvo smagu išgirsti kitų nuomonę. Taip pat patiko pakeisti pamokos vietą.’

‘Idėja, kad  anglų kalbos pamoka vyks viešojoje bibliotekoje fotografijos parodoje, man labai patiko. Nuotraukų rinkiniai  apie gamtą ir senolius mane be galo sužavėjo. Nuotraukose apie gamtą spinduliuoja visiška žmonių laisvė, meilė, aistra, o kai kur ir intravertiškumas, pasitikėjimas savimi ir gamta. Rinkinys apie senolius mane nustebino vaizduojamų pagyvenusių, silpnų žmonių laimė, laisvumas, džiaugsmas mažais dalykais, paprastumas ir tyrumas. Šios nuotraukos paliko didžiulį džiaugsmą širdyje ir pasidarė nebebaisu pasenti, nes gyvenimas nesibaigia ties amžiumi.’

‘Aš manau, kad paroda buvo labai įdomi. Visos nuotraukos skleidė vis kitokias nuotaikas. Manau, kad mums mokykloje reikia daugiau tokių pamokų, kad sužinotume kiek dau yra talentingų žmonių. Mielai apsilankyčiau parodoje dar kartą.’

‘Labiausiai man  patiko Danguolės Paršonienės nuotraukų kolekcija, kurioje vaizduojami seno žmogaus išgyvenimai, patirtys. Nuotraukos privertė susimąstyti, kokias vertybes turime kiekvienas. Pamokos, kai išeiname už  mokyklos ribų, yra be galo naudingos ne tik anglų kalbėjimo įgūdžių gerinimo prasme, bet ir kultūrine prasme.’

‘Pati tikriausiai niekada nebūčiau nuėjusi į tokią parodą. Sužinojau ne tik apie menininkus, bet ir kaip nuotraukose galima paslėpti gilią mintį.’

‘Pažinti kultūrą ir išreikšti savo nuomonę buvo labai smagu. Man labiausiai patiko Iridijaus Švelnio ir Ramintos Maciulevičiūtės darbai. Tokios pamokos praplečia ir praturtina mūsų pasaulėžiūrą. Buvo smagu ruošti kalbą, kur gali laisvai ir nevaržomai išreikšti savo nuomonę. Norėčiau, kad ir ateityje būtų daugiau  tokių pamokų.’

,Pamoka man nelabai patiko. Aš nesu meniškos sielos,  dėl to man nuotraukos, turinčios gilesnę mintį, nelabai ką reiškia. Yra labai sunku kalbėti apie tokias nuotraukas, jei jų nesupranti.’

,Man paroda nepatiko, nes daugumoje  nuotraukų man buvo sunku įžvelgti vertybes. Dėl šios priežasties aš nežinojau, kaip jas pristatyti klasėje. Ne mano meno stilius.’